Studio Obsidian Entertainment oraz firma Paradox Interactive ogłosiły z dumą, że od czasu premiery pod koniec marca tego roku, sprzedano ponad pół miliona kopii gry Pillars of Eternity. Do tej liczby wliczają się zarówno gracze, wspierający projekt w czasie jego głośnej kampanii w serwisie Kickstarter, podczas której zebrano ponad 4 miliony dolarów, jak i osoby, będące właścicielami cyfrowej lub pudełkowej wersji tytułu. Wydawca oraz producent produkcji zgodnie podkreślają, że wynik ten czyni z niej jedną z najlepiej sprzedających się tegorocznych gier na Steamie. Co więcej, dzięki wyjątkowo przychylnym recenzjom i opiniom grających, Pillars of Eternity znajduje się też w grupie najwyżej ocenianych RPG-ów ostatnich lat. Feargus Urquhart, prezes Obsidianu, podziękował fanom oraz podsumował ten sukces mówiąc:
Każdy z przełomowych momentów w produkcji gry, począwszy od zakończenia kampanii crowdfundingowej aż po oficjalną premierę i dalej, wydaje się mi kompletnie nierealny, zważywszy na to w jaki sposób zaczęła się nasza przygoda z tytułem. Praca nad Pillars of Eternity była doświadczeniem, które kompletnie zmieniło życie moje i wszystkich zaangażowanych w jego powstanie. Wiedza o tym, że nasze dzieło trafiło do ponad pół miliona osób jest oszałamiająca. Chciałbym podziękować z całego serca wszystkim fanom oraz tym, którzy nas wspierali. Nie możemy doczekać się, by podzielić się planami jakie mamy wobec świata Eory.
Równie ciepło o
Pillars of Eternity wypowiadają się przedstawiciele
Paradox Interactive. Przypomnijmy, że kilkanaście miesięcy po zakończeniu zbiórki na Kickstarterze, firma wzięła na siebie ciężar wydania gry w tradycyjnej pudełkowej dystrybucji oraz zorganizowania jej dodatkowej promocji. Warto również dodać, że
Obsidian pracuje w tej chwili nad drugim rozszerzeniem, które powinno ujrzeć światło dzienne w przyszłym roku. Pierwsze, zatytułowane
The White March Part I, ukazało się w sierpniu wraz z dużą darmową aktualizacją podstawowej wersji
Pillars of Eternity.
W przeciągu najbliższych miesięcy
Obsidian ma zamiar opublikować także serię cyfrowych książek, autorstwa scenarzystów gry, które zawierać będą rozszerzone informacje o mitologii oraz postaciach świata
Pillars of Eternity. Równocześnie prowadzone są wstępne prace nad sequelem, który również najprawdopodobniej zostanie sfinansowany przy pomocy pieniędzy zebranych na Kickstarterze.
Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine